Bijna is het zo ver... - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Corinda Baaij - WaarBenJij.nu Bijna is het zo ver... - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Corinda Baaij - WaarBenJij.nu

Bijna is het zo ver...

Blijf op de hoogte en volg Corinda

22 September 2014 | Nederland, Lisse

Nog minder dan een maand... Dan vertrek ik samen met mijn nichtje Florine voor zes weken naar Uganda. We zullen daar vrijwilligerswerk gaan doen in een opvanghuis voor kinderen van 0-18 jaar. Deze kinderen zijn ziek, hebben problemen thuis, of hun moeder is bij de bevalling overleden.

Het project waar we gaan werken, vangt deze kinderen tijdelijk op. Ze krijgen zo nodig medicijnen, gezond eten en drinken en medische/verpleegkundige zorg. Daarbij ook een groot portie liefde!!
Als de situatie verbeterd is, wordt er gekeken of het kind terug kan naar familie. In de meeste gevallen is dit zo. Een enkel keer wordt een kindje opgegeven voor adoptie.

Florine en ik hopen zes weken lang voor deze kindjes te zorgen. We hebben daar ontzettend veel zin in!

Nu het steeds dichterbij komt, denk ik er ook steeds vaker aan, en begint het echt te kriebelen.
Nu nog hard bezig met het verzamelen van spullen, voor mezelf (om mijn backpack te vullen) en spullen voor het project. Erg leuk allemaal!

Via deze weg ga ik proberen jullie op de hoogte te houden van al mijn belevenissen en ervaringen.

Een lieve groet, nu nog uit NL, van Corinda

  • 26 September 2014 - 14:00

    Rineke:

    Corinda en Florine ik wens jullie heel veel succes met de voorbereidingen en ik zal jullie reis meebeleven via jullie blog.

  • 01 Oktober 2014 - 17:42

    Ellise:

    We gaan jullie weer volgen! Leuk! Succes met de voorbereidingen!

  • 20 Oktober 2014 - 09:30

    Family Five:

    Ej, Corinda
    Vandaag de dag van vertrek. Hele goede reis. En we proberen af en toe te appe ;-)
    Succes met het projekt daar. We denken aan je!

  • 22 Oktober 2014 - 18:12

    Rineke:

    Hoi Corinda en Florine,
    Ik hoop dat jullie een voorspoedige reis gehad hebben en goed aangekomen zijn op de plaats van bestemming. Veel succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Corinda

Hoi, Ik ben Corinda en ben 22 jaar. In oktober vertrek ik voor 6 weken naar Uganda om daar vrijwilligerswerk te doen. Ik heb er enorm veel zin in! Via deze weg wil ik het thuisfront op de hoogte houden van mijn belevenissen en ervaringen.

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 9202

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 28 November 2014

Shelter of Peace (Amecet) - Soroti, Uganda

Landen bezocht: